من و کوهنوردی

اخبار ، یادداشت ها ، تجربیات و گزارش برنامه های من در کوهنوردی

من و کوهنوردی

اخبار ، یادداشت ها ، تجربیات و گزارش برنامه های من در کوهنوردی

زنان، جامعه، کوهنوردی


کوه‌نوردی
تنها ورزشی است که انسان را با طبیعت مانوس کرده و بر روی جسم و روان انسان تاثیری عمیق و ژرف می‌نهد. کوه‌نوردی تنها ورزشی است که سکو مدال ندارد، چرا که زندگی سکو و مدال ندارد. تنها ورزشی است که افراد در زمان بروز مشکل تعویض نمی‌گردند. کسی برای رسیدن به مقصد عجله نمی‌کند و دیگران را به جای نمی‌گذارد. همه با هم و در کنار هم در تلاش هستند تا یک برنامه به خوبی به پایان رسد و در زمان سختی ها همه در کنار هم هستندتنها ورزشی است که زنانه و مردانه ندارد ولی به ظاهر آن را مردانه تلقی می کنند. برای اثبات اهمیت حضور زنان در تیم‌های کوه‌نوردی و توانایی آنان با هم به تاریخ کوه‌نوردی و توانایی آنان با هم به تاریخ کوه‌نوردی مراجعه می‌کنیم و تعدادی از زنان کوهنورد و فعالیت‌های شاخص‌شان را بر می‌شماریم.

  

ادامه مطلب ...

تاثیرکوهنوردی بر سلامت جسمی بانوان

چرا بانوان نسبت به آقایان نیاز مبرمی به پرداختن به ورزشهایی از جمله کوهنوردی و پیاده روی دارند؟ اگر علاقمند به دریافت پاسخ این سؤال هستید به شما خواننده محترم توصیه می کنم مطلبی که در ذیل آمده است را بخوانید. 

 

ادامه مطلب ...

فاتح شیشاپانگما به میهن بازگشت

«عظیم قیچی ساز» که اخیراً موفق به صعود قله «شیشاپانگما» شد و یک گام دیگر برای پیوستن به باشگاه هشت‌هزاری‌های جهان نزدیک‌تر گردید، شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۴:۲۵ بامداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) و با استقبال جمعی از مسئولین فدراسیون، دوستان و هم‌نوردان به میهن بازگشت.


http://msfi.ir/images/upload/images/2l6nz0ohpm8d0pfifdmb.jpg

http://msfi.ir/images/upload/images/c022yl2kkg14l4z7w9m0.jpg

ما هم به نوبه خودمان بازگشت غرور آفرین آقای قیچی ساز رو تبریک می گیم و به ایشان افتخار می کنیم با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای کوهنورد عزیزمون