من و کوهنوردی

اخبار ، یادداشت ها ، تجربیات و گزارش برنامه های من در کوهنوردی

من و کوهنوردی

اخبار ، یادداشت ها ، تجربیات و گزارش برنامه های من در کوهنوردی

ساعاتی که بهتر است تمرین ورزشی انجام نداد چه ساعتی است؟



یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند گفت: بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250سی سی آب مصرف کنند.

  دکتر مریم ابوالحسنی درباره ورزشکاران مخصوصا دونده ی استقامتی و فوتبالیست ها که بیشتر دچار گرما زدگی می شوند افزود: ورزشکارانی که مسابقات را در شرایط آب و هوایی گرم برگزار می کنند، بایستی قبل از شروع مسابقه، خود را با شرایط آب و هوایی وفق دهند، این عمل باعث می شود بدن ورزشکار به گرما عادت کند.

وی ادامه داد: ورزشکاران باید ابتدا تمرینات کوتاه مدتی انجام دهند و به تدریج در طی دو هفته مدت آن را افزایش داده، حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید در حین انجام تمرینات به مقدار کافی آب و مایعات بنوشند یادآور شد: بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250 سی سی آب مصرف کنند، همچنین برای جبران املاح بدن خود از نوشیدنی های ورزشی که املاحی مانند سدیم، پتاسیم، پروتئین و نمک هستند استفاده کنند تا املاح از دست رفته بدن را جایگزین کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی احساس سرگیجه، اختلالات قلبی و کاهش سطح هوشیاری را از مهمترین علائم گرمازدگی عنوان کرد و افزود: این علایم چنانچه سریعاً تشخیص و درمان نشود باعث مرگ فرد می شود.
دکتر ابوالحسنی عملی ترین روش کنترل مقدار آب بدن را توجه به رنگ ادرار دانست و گفت: چنانچه رنگ ادرار پررنگ باشد ورزشکار دچار کم آبی شده است، باید یک‌و نیم برابر به میزان آب از دست رفته بدن خود، معادل 1.5 برابر آب مصرف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد